تولید کارتن در کرج, فروش کارتن در کرج, کارتن پستی, مقالات

مفهوم علائم روی کارتن بسته بندی چیست؟

علائم روی کارتن

به سمت مشخص نگهداری شود: از علائم روی کارتن بسته بندی نمادی متشکل از یک خط افقی با دو فلش عمودی که به سمت بالا اشاره دارند. مشخص می‌کند که بسته باید در طول ذخیره‌سازی یا حمل و نقل چگونه قرار بگیرد و نباید به صورت افقی یا وارونه جابه‌جا شود.

با چاقو باز نشود: نماد چاقو با یک ضربدر روی آن یا کنار آن، به معنای آن است که بسته نباید با استفاده از چاقو باز گردد. این کارممکن است به محتویات داخلی آسیب بزند.

در محیط خشک نگهداری شود: نماد چتر به همراه قطره باران روی بسته‌بندی نشان‌دهنده این است که جعبه و محتویات درون آن باید در محیطی خشک و دور از رطوبت نگهداری شوند.

دور از تابش خورشید نگهداری شود: نماد جعبه‌ای که بین آن و خورشید یک سایبان قرار گرفته.این علامت به این معنا است که محتویات داخل جعبه در صورت قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید آسیب می‌بینند.

در دمای معین نگهداری شود: برخی محصولات نظیر داروها بایستی در محدوده دمایی خاصی نگهداری شوند. این دامنه دمایی بر روی جعبه یا پاکت حامل این محصولات از طریق نماد دماسنج و دمای مورد نیاز برای ذخیره‌سازی محصول نمایش داده می‌شود.

نزدیک میدان مغناطیسی قرار نگیرد: نماد آهنربایی که یک علامت ضربدر روی آن قرار دارد. این علامت نشان می‌دهد که کارتن نباید در نزدیکی میدان‌های مغناطیسی قرار بگیرد.

 نمادهای حمل‌ و نقل و انبارداری

علائم روی کارتن بسته بندی که مربوط به حمل‌ونقل و انبارداری می شوند. این اطلاعات ضروری برای نگهداری کارتن‌ها کنار یکدیگر و راهنمایی‌های مناسب برای حمل‌ونقل را فراهم می‌کنند. این نمادها نقش کلیدی در حفظ ایمنی محتویات داخلی ایفا می‌کنند و شامل موارد زیر می‌باشند:

حداکثر ارتفاع ایمن قرارگیری بسته‌ها روی هم: دو خط افقی موازی با یک عدد نمایش داده شده در بالای آن. این علامت نشان‌دهنده تعداد جعبه‌هایی است که می‌توانند به طور ایمن روی هم چیده شوند. به عنوان مثال، دیدن عدد چهار بیانگر آن است که تنها چهار جعبه یا کمتر باید روی هم قرار گیرند.

بسته‌ها روی هم قرار نگیرند: تصویری از کارتن‌های چیده شده روی هم با یک علامت ضربدر روی آن، نشان می‌دهد که بسته‌ها نباید روی یکدیگر چیده شوند.

توسط دو نفر جابجا شود: نمادی از دو نفر که در حال بلند کردن یک جعبه هستند.این علامت نشان دهنده این است که برای بلند کردن جعبه نیاز به دو نفر است.

از چرخ‌دستی استفاده کنید: نمادی از یک چرخ‌دستی که جعبه‌هایی بر روی آن قرار دارند. نشان می‌دهد برای بلند کردن جعبه باید از چرخ‌دستی استفاده شود. در مقابل، این نماد به همراه یک ضربدر نشان می‌دهد که استفاده از چرخ‌دستی برای حمل این بسته مناسب نیست.

از قلاب برای بلند کردن استفاده نکنید: نمادی از یک قلاب کنار جعبه با ضربدری کنار آن. این علامت نشان می‌دهد که برای حمل این نوع بسته‌ها نباید از قلاب استفاده شود. استفاده از آن ممکن است به پارگی جعبه منجر گردد.

سخن نهایی

شناخت این نمادها برای هر کسی که در این زمینه کار می‌کند ضروری است. توصیه می‌شود که افراد برای آموزش و فراگیری آن‌ها اقدام نمایند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت کارتن‌های پستی و کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره این نمادها و سایر مسائل مربوط به این حوزه، با متخصصان ما در وب‌سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *