بسته بندی, کارتن اسباب کشی, مقالات

تجهیزات بسته بندی برای اسباب‌کشی

تجهیزات بسته بندی

در این مطلب به انواع تجهیزات بسته بندی اسباب منزل می پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

بسته بندی اثاثیه منزل یکی از مهمترین مراحل در نقل مکان و اسباب کشی محسوب می‌شود. در واقع بسته بندی اثاث منزل مهمترین و سخت‌ترین مرحله در روند اسباب کشی است. یک اسباب کشی ایمن و بی‌نقص به بسته‌بندی اصولی و درست نیاز دارد. هنگامی که وسیله‌ای را به صورت نو می‌خرید، معمولاً دارای بسته‌بندی خاصی است بنابراین برای حمل و نقل آن مشکل خاصی نخواهید داشت چون به طور اختصاصی بسته‌ بندی شده است. اما اگر قصد اسباب کشی داشته باشید، باید تمام اثاث منزل را جا به جا کنید، در صورتی که جعبه‌ی بیشتر آنها را در اختیار ندارید و تعداد لوازم منزل نیز خیلی زیاد است. در نتیجه حمل و جابجایی اثاثیه سخت شده و احتمال آسیب دیدن آنها وجود دارد. در این مطلب قصد داریم به ضرورت بسته‌بندی اثاثیه منزل و تجهیزات مورد استفاده و نکات مهم بسته‌بندی اثاث‌کشی بپردازیم.

تجهیزات بسته‌بندی اثاث‌کشی منزل عبارتند از:

۱. نایلون حباب‌دار ضربه‌گیر (بابل رپ)

نایلون حباب دار برای بسته‌بندی و حمل لوازم ریز منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارتن‌های اثاث‌کشی معمولاً پنج لایه بوده و از مقاومت زیادی برخوردارند. کارتن اثاث‌کشی پنج لایه در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ موجود است که با توجه به سایز لوازم منزل خود می‌توانید از آنها استفاده کنید. کارتن با سایز کوچک برای حمل وسایل سنگین وزن و کم حجم مثل بشقاب و لیوان به کار می‌رود. سایزهای متوسط و بزرگ برای حمل و نقل وسایل بزرگتر با وزن کمتر مثل قابلمه‌ها استفاده می‌شوند. کارتن‌های پنج لایه برای بسته‌بندی اثاث‌کشی تولید می‌شوند و ایمنی در جابجایی لوازم منزل را تضمین می‌کنند.

حداکثر وزنی که کارتن اسباب‌کشی تحمل می‌کند ۲۵ کیلوگرم است.

۲. سلفون (مخصوص بسته‌بندی اثاث‌کشی)

سلفون یکی دیگر از تجهیزات بسته بندی است که برای محافظت از لوازم شما در برابر گرد و خاک استفاده می‌شود و باعث می‌شود لوازم منزل در حین اسباب‌کشی کثیف نشوند. همچنین برای فیکس کردن بابل رپ پیچیده شده دور لوازم نیز استفاده می‌شود. این سلفون‌ها به طور مخصوص برای بسته‌بندی اثاثیه منزل طراحی شده‌اند و همانند سلفون‌های بسته‌بندی سرویس مبلمان می‌باشند.

۳. کارتن رگال‌دار (مخصوص بسته‌بندی اثاثیه منزل)

این نوع کارتن بخصوص برای حمل لباس‌های مجلسی مثل کت و شلوار استفاده می‌شود. کارتن رگال‌دار مثل یک کمد لباس کوچک عمل می‌کند. این نوع کارتن‌ها دارای آویز مخصوص لباس هستند که به راحتی می‌توانید لباس‌های خود را درون آنها آویزان کنید تا مانع از چروک شدن و خرابی آنها شوید.

۴. ساک پارچه‌ای بسته‌بندی

این نوع ساک برای بسته‌بندی و حمل وسایلی مثل پتو و بالشت استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید برای حمل لباس‌هایی که نیازی به کارتن رگال‌دار ندارد از این ساک استفاده کنید.

۵. تسمه ‌بسته‌بندی اثاثیه منزل

تسمه بسته‌بندی اثاثیه منزل از مقاومت و کشش بالایی برخوردار بوده و از آن برای فیکس و محکم کردن بسته‌ها استفاده می‌شود. برای فیکس کردن تسمه از دستگاه تسمه‌کش استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *