بسته بندی, کارتن اسباب کشی, کارتن پستی, مقالات

مفهوم علائم و نمادهای روی کارتن بسته بندی چیست؟

علائم و نمادهای روی کارتن

علائم و نمادهای روی کارتن های بسته بندی هر کدام مفهوم خاص خود را دارند. بیایید با این علائم و نمادها بیشتر آشنا شویم.

روی کارتن های بسته‌ بندی‌ همواره یک یا چندین نشانه وجود دارد و شاید شما نیز سعی کرده‌اید تا معانی این نشانه‌ها را دریابید. این نمادها به‌طور تصویری اطلاعات دقیقی درباره محتوای داخل بسته ارائه می‌کنند. معنای این علائم و نمادها روی بسته‌بندی در سراسر جهان یکسان است و اگر شما نیز مایلید با آنها آشنا شوید، در این مقاله از وب‌سایت بازار کارتن به همراه ما باشید.

 بررسی نمادهای روی کارتن بسته بندی

علائم ونمادهای حک شده روی جعبه های بسته بندی برای ارائه اطلاعات در مورد نحوه محافظت از محتویات جعبه یا کارتن به طور معمول استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، می‌توانند نشان دهند که محتویات شکننده، مستعد رطوبت، چگونه باید نگهداری شوند و غیره هستند.

لطفاً توجه داشته باشید که امکان استفاده از چندین لوگو به طور همزمان برای تاکید بر نکات خاص (مانند نمادهای شکننده و مراقبت هنگام حمل) یا برای ارائه دستورالعمل‌های مختلف وجود دارد.

این نوع از نمادهای حک شده روی جعبه های بسته بندی به آسانی اطلاعات لازم درباره محتویات درون کارتن را در اختیار افراد قرار می‌دهند. همچنین شرایط مورد نیاز برای نگهداری بسته را تعیین می‌کنند. این نوع از نشانه‌ها شامل:

شکننده:

نمادی با طرح جام شکسته که به شدت کاربردی و معروف است، دلالت بر شکنندگی محتویات بسته دارد. اگرچه ممکن است محتویات لزوماً شیشه‌ای نباشند، اما در هر صورت آسیب‌پذیرند و بایستی با احتیاط کافی مدیریت شوند.

وزن:

نمادی از یک وزنه با عددی نوشته شده بر روی آن، که وزن کلی بسته به اضافه محتویات درونش را مشخص می‌کند.

ایمن برای مواد غذایی:

نشان یک چنگال و یک لیوان نمایانگر این است که مواد به کار رفته در این محصول برای برقراری تماس با مواد غذایی نظیر میوه‌ها و سبزیجات و بسته‌بندی آنها ایمن می‌باشند.

قابل اشتعال: نماد شعله نشان‌دهنده این است که محتویات بسته قابل اشتعال بوده. در صورت قرارگیری نزدیک آتش، دود، سطوح داغ، یا جرقه، ممکن است به آتش بگیرند.

احتیاط: نماد تعجب درون یک مثلث به عنوان هشداری برای خطر عمومی استفاده می‌شود و معمولاً با توضیحات تکمیلی همراه می‌گردد.
با احتیاط حمل شود: نمادی متداول روی بسته‌بندی‌ها است که دو دست دور یک جعبه را احاطه کرده‌اند، نشان‌دهنده آن است که باید با دقت و احتیاط فراوان جعبه را بارگیری و جابجا کرد.

رها نشود: نمادی از بسته‌ای که به زمین افتاده است و یک ضربدر در کنار آن قرار دارد، به وضوح تاکید می‌کند که بسته نباید رها شود و در هنگام حمل آن باید احتیاط شود.

سخن نهایی

امیدواریم توانسته باشیم مفهوم علائم و نمادهای روی کارتن را به شما به نحو احسنت گفته باشیم. در صورت نیاز به مشاوره با همکاران ما در بازار کارتن تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *