بسته بندی, کارتن اسباب کشی, مقالات

نحوه انجام بسته بندی برای اسباب‌کشی

نحوه انجام بسته بندی

لوازم مختلف را باید به روش‌های مختلفی بسته‌بندی کرد که در پایین به تفکیک نحوه انجام بسته بندی را توضیح می‌دهیم.

۱. لباس

لباس‌ها را در آویز قرار دهید و آنها را در داخل کارتن رگال‌دار یا یک نایلونِ محکم بگذارید.

۲. لوازم شکستنی

پیشنهاد می‌کنیم اول ظروف شکستنی را بسته‌بندی کنید تا مانع از شکستن ظروف در هنگام بسته‌بندی وسایل دیگر شوید. برای بسته‌بندی ظروف شکستنی همچنین می‌توانید از روزنامه‌های باطله و پارچه یا لباس‌ استفاده کنید تا از وارد آمدن ضربه به ظروف شکستنی جلوگیری کنید. برای محکم‌کاری می‌توانید حوله‌های بزرگ را در کف و دیواره‌های جعبه قرار دهید.

همچنین روی کارتن ظروف شکستنی حتماً با برچسب بنویسید «شکستنی» تا در زمان اثاث‌کشی با احتیاط بیشتری حمل شود و هنگامی که به خانه جدیدتان رفتید راحت‌تر بتوانید آن را پیدا کنید.

۳. کتاب‌ها

نحوه انجام بسته بندی کتاب ها به این صورت است که کتاب‌ها را به صورت افقی داخل کارتن اسباب‌کشی قرار دهید. توجه داشته باشید که کتاب‌های سنگین‌تر را در زیر و کتاب‌های سبک تر را روی بقیه قرار دهید. جعبه را خیلی سنگین نکنید و اگر فضای خالی درون کارتن وجود داشت، آن را با کاغذ باطله پر کنید.

۴. لوستر و چراغ

برای جابجایی لوسترها و چراغ‌های سقفی سعی کنید تا جایی که امکان دارد قطعات جدا شدنی را جدا کرده و سپس هر قطعه را جداگانه به کمک روزنامه، لباس یا بابل رپ بسته‌بندی کنید. سپس در یک کارتن اثاث‌کشی سالم و محکم قرار دهید.

۵. گل و گیاه

دو ساعت قبل از جابجایی به گیاهان آب بدهید. خاک گلدان در هنگام حرکت ماشین نباید خیلی خیس یا خشک باشد. گلدان‌های کوچک و فانتزی را درون جعبه‌های محکمی قرار دهید و جای آنها را در جعبه محکم کنید. فضای خالی بین گلدان‌ها را با روزنامه پر کنید تا تکان نخورند. موقع حرکت درب جعبه را ببندید و حتماً سوراخ‌هایی را برای تنفس گیاه بر روی جعبه ایجاد کنید.

گلدان‌های بزرگ و سنگین را باید به همان شکل در کامیون قرار داده و حمل کنید و سپس به آرامی در گوشه‌ای امن قرار دهید تا آسیب نبینند.

۶. اثاثیه چوبی

در هنگام بسته‌بندی، اثاثیه چوبی با گوشه‌های زاویه‌دار مثل میزها بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. به همین دلیل برای مراقبت و نگهداری از این نوع اثاثیه چوبی، ابتدا باید روی زوایا را با پلاستیک حباب‌دار و یا پلاستیک ساده یا روزنامه بپوشانید و سپس لایه‌ی دیگری از مقوای ضخیم را بر روی پوشش قبلی قرار دهید. برای این کار از چسب‌های نواری محکم استفاده کنید.

۷. فرش

برای جلوگیری از کثیف و پاره شدن فرش و به خصوص جدا شدن ریشه‌های آن در زمان اثاث‌کشی، ابتدا پارچه‌ای را بر روی ریشه‌ها به صورت دولا قرار دهید، طوری که ریشه در بین دو لایه پارچه قرار گیرد و سپس فرش را با پارچه لوله کنید. در آخر یک پارچه بزرگ دیگر را به دور فرشِ لوله شده بپیچید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *