بسته بندی, فروش کارتن در کرج, مقالات

 اهمیت استفاده از نمادها روی کارتن های بسته بندی

علائم روی کارتن بسته بندی

اهمیت استفاده از نمادها روی کارتن بسته بندی دستورالعمل‌های مربوط به حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی، و تحویل کارتن‌ها را مشخص می‌کنند. علاوه بر این، این علائم اطلاعاتی درباره خصوصیات محتویات درون کارتن و روش‌های بازیافت آن‌ها را نیز ارائه می‌دهند. استفاده از این نمادها برای حفظ امنیت و سلامتی کارتن و محتوای آن ضروری است. در حقیقت، بدون این نشانه‌ها، انتقال داده به کسانی که در بخش‌های حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی، یا بازیافت کار می‌کنند بسیار دشوار می‌شود. همچنین احتمال خطا و آسیب به بسته‌بندی‌ها افزایش می‌یابد.

 نمادهای پایداری محصولات و بازیافت

اهمیت استفاده از نمادها روی جعبه های بسته بندی مربوط به پایداری محصولات و بازیافت نیز نشان‌دهنده این است که آیا محصولات دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت هستند یا خیر. برخی از این نمادها شامل:

نماد بازیافت: نماد بازیافت یا حلقه موبیوس، نشان‌دهنده این است که بخشی از محصول قبلا بازیافت شده، از مواد بازیافتی ساخته شده یا می‌توان آن را پس از استفاده مجددا بازیافت کرد.

نماد مرد پاکیزه: نمادی از یک فرد که زباله را درون سطل می‌ریزد، به طور مستقیم به بازیافت اشاره ندارد؛ اما نمایانگر مسئولیت‌پذیری عمومی در رابطه با دور ریختن جعبه‌ها یا مواد درون آن می‌باشد.

بازیافت بسته‌بندی مقوایی: نمادی از یک بسته با فلش‌هایی دور تا دور آن، نشان‌دهنده این است که این بسته‌بندی مقوایی قابل بازیافت می‌باشد.

بازیافت پلاستیک: نماد بازیافت به همراه یک عدد در مرکز آن، نشان‌دهنده بازیافت پلاستیک است. معنی این علامت‌ها با توجه به عدد مشخص شده متفاوت است و به نوع پلاستیک بازیافتی ارتباط دارد.

موارد استفاده از نمادهای مخفی روی کارتن ها

همانطور که ابتدای مقاله به نمادهای حک شده روی جعبه های بسته بندی اشاره کردیم، در این بخش به نشانه های مخفی کارتن‌ها می‌پردازیم. این نمادهای مخفی، در فرآیند تولید کارتن‌ها کاربرد دارند و تنها کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با آنها آشنا هستند. از این رو، در قسمت‌هایی غیرقابل مشاهده قرار می‌گیرند؛ به عنوان مثال، روی فلپ‌های چسبی جعبه‌ها تا بعد از مونتاژ جعبه، دیده نشوند. نمادهای مخفی با هدف‌های متفاوتی طراحی شده‌اند، ولی به طور کلی به تسهیل فرآیندهای مدیریتی و کنترلی بسته‌بندی، کاهش خطا، و بهبود دقت و سرعت در فرایند بسته‌بندی کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *