بسته بندی, مقالات

بسته بندی ظروف و وسایل برقی

استفاده صحیح از کارتن و حبابدار

اسباب کشی و بسته بندی وسایل یکی از کارهای حساسی است که ذهن افراد را از جنبه‌ های مختلفی درگیر خود می‌ کند. اصلی‌ ترین بحث در انجام یک اسباب‌ کشی استاندارد، بسته‌ بندی اثاثیه منزل به صورت صحیح و اصولی است. با انجام بسته‌بندی خوب، احتمال آسیب به وسایل در حین جابه جایی به حداقل خواهد رسید. از طرفی دیگر به کمک تجهیزات بسته‌بندی می‌توان با سرعت عمل بیشتری برای جمع کردن وسیله‌ها اقدام کرد. اگر شما نیز قصد اسباب‌ کشی را دارید، اما نگران آسیب دیدن وسایلتان در جابه جایی هستید، در این مقاله همراه ما باشید. چرا که قصد داریم در این مطلب به معرفی ملزومات بسته‌ بندی برای یک اسباب کشی استاندارد و نحوه بسته بندی ظروف و وسایل برقی اصولی بپردازیم.

بسته بندی ظروف و وسایل برقی

اگر جعبه‌های هر یک از لوازم شکستنی را هنوز نگه داشته اید، در مرحله بسته بندی، ابتدا آن‌ها را در لا به لای پارچه، روزنامه یا پلاستیک پیچیده سپس در داخل جعبه مخصوص شان قرار دهید. می‌توانید برای بسته بندی این ظروف از روزنامه‌های باطله، نایلون‌های حباب دار و یا حتی لباس‌های تان استفاده کنید. این کار از ضربه خوردن به ظروف شکستنی جلوگیری می‌کند. برای اینکه کارتان 100% بهتر شود و به صورت کامل از شکستن ظروف جلوگیری کنید بهتر است حوله یا پارچه‌هایی را در کنار کف و دیواره‌های جعبه قرار دهید.

به یاد داشته باشید پیش از قرار دادن لوازم در جعبه‌های مقوایی، از محکم بودن اتصالات آنها، اطمینان حاصل کنید. می‌توانید به منظور محکم‌تر کردن اتصالات جعبه مقوایی می‌توانید از چسب‌های نواری پهن استفاده کنید. در روی هر جعبه پس از اتمام کار بسته بندی، برچسبی حاوی لیست وسایل و لوازم داخل آن چسبانده و در صورتی که اجناس داخل آن شکستنی است، با ماژیک قرمز این کلمه و همچنین محلی را که این لوازم به آن تعلق دارند، به صورت درشت بر روی جعبه یا برچسب بنویسید. به این ترتیب هر یک از جعبه‌ها به محض انتقال به مکان جدید، در آن فضای اشاره شده قرار گیرد. با این روش، نظم بیشتر و سریعتر در محیط حاکم می‌شود.

وسایل صوتی و تصویری

رای حمل لوازم صوتی و تصویری از جعبه‌های مخصوص آن‌ها و یا یک جعبه دیگر با بسته بندی محکم در محل‌های حساس مانند شیشه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر استفاده کنید. به عبارتی، بهترین بسته بندی برای این وسایل جعبه‌های مخصوص آن هاست که دارای اسفنج‌های مخصوص حفاضتی است. اگر جعبه‌های آن‌ها را دور انداخته اید، از جعبه‌هایی مشابه استفاده کنید و در صورتی که جعبه‌های مشابه هم چندان مناسب نبودند بهتر است این وسایل را با وسیله شخصی جابجا کنید.

مطالب دبگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *