بسته بندی, کارتن اسباب کشی, مقالات

انواع کارتن بسته‌بندی

کارتن بسته‌بندی

در این مطلب بازار کارتن به انواع کارتن بسته‌بندی می پردازد. پس تا انتهای این مطلب با ما همرا باشید تا تفاوت این دو را با هم مشخص کنیم.

کارتن بسته بندی بدون چاپ

کارتن بسته‌بندی بدون چاپ یک انتخاب ایده‌آل برای بسته‌بندی انواع محصولات است، به خصوص اگر به دنبال بسته‌بندی انحصاری برای کالاهای خود هستید. این نوع کارتن که فاقد هرگونه نوشته چاپی است، به ویژه برای صاحبان کسب و کارهایی که مایل به ارائه محصولاتشان در بسته‌بندی منحصر به فرد هستند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

برخی از تولیدکنندگان کارتن بسته‌بندی، امکان سفارش و خرید کارتن با چاپ اختصاصی را نیز فراهم می‌آورند. این کارتن‌ها مقاومت بالایی دارند و کالاها را به خوبی محافظت می‌کنند. این مدل از کارتن‌ها در سایزهای مختلف موجود هستند. از سایز یک تا نه، و برای بسته‌بندی محصولات کوچک، سایزهای کوچکتر مانند سایز یک، دو، و سه توصیه می‌شوند.

  • کارتن پستی سایز یک برای بسته‌بندی محصولاتی مانند لوازم آرایشی، لوازم تحریر، ظروف کوچک، شمع، گلدان‌های کوچک، اکسسوری و گجت‌های موبایل مناسب است.
  • کارتن پستی سایز دو برای کالاهایی مانند جواهرات، لوازم دیجیتالی، لوازم کامپیوتر، عطر و ادکلن، و عینک آفتابی ایده‌آل است.
  • کارتن پستی سایز سه برای بسته‌بندی محصولاتی نظیر شال و روسری، کلاه، تی‌شرت، شلوار، مواد خوراکی، انواع کیف و غیره مناسب است.

کارتن بسته بندی چاپ دار

از لحاظ ساختاری به کارتن‌های بدون چاپ بسیار شبیه است، با این تفاوت که بر روی بدنه‌ آن نوشته‌های چاپی قرار دارد که توسط شرکت پست ایران طراحی شده‌اند. این کارتن‌ها به ویژه برای بسته‌بندی محموله‌های پستی طراحی شده‌اند. از نظر ابعاد نیز، کاملاً مطابق با کارتن‌های بدون چاپ بوده و از استحکام بالایی برخوردارند.

برای افزودن ارزش و شناسایی آسان‌تر بسته‌ها در سیستم حمل و نقل پستی، شرکت پست ایران به چاپ اطلاعات مختلفی بر روی کارتن‌ها پرداخته است. این اطلاعات شامل لوگوی شرکت پست، بارکد شناسایی محموله، فضای مخصوص نوشتن آدرس فرستنده و گیرنده، و همچنین دستورالعمل‌های مربوط به مراقبت از بسته در طول فرآیند ارسال می‌شود. به علاوه، راهنمایی‌هایی برای قرار دادن برچسب‌های “شکستنی” و “این طرف بالا” نیز بر روی بسته‌بندی چاپ می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که کالاها با احتیاط کامل جابجا شوند.

علاوه بر موارد فوق، استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های خاص در چاپ کارتن‌های پستی نیز به برندسازی و افزایش شناخته شدن برند شرکت پست کمک می‌کند. این امر موجب می‌شود تا مشتریان با دیدن کارتن، به سرعت آن را به عنوان بسته‌ای از شرکت پست ایران شناسایی کنند. همچنین، به لطف استفاده از جوهرهای مقاوم در برابر آب و نور، اطلاعات چاپ شده بر روی کارتن‌ها در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند. بنابراین از پاک شدن یا محو شدن جلوگیری می‌کنند.

در نهایت، توجه به جزئیات در طراحی و چاپ کارتن‌های پستی نشان دهنده تعهد شرکت پست ایران به ارائه خدمات با کیفیت و حفظ امنیت و سلامت محموله‌ها است. این اقدامات نه تنها به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کنند بلکه اعتماد به سیستم پستی را نیز افزایش می‌دهند. زیرا مشتریان می‌توانند مطمئن باشند که مرسولات آن‌ها به خوبی محافظت شده و به درستی رسیدگی می‌شود.

مطالب دبگر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *