بسته بندی, فروش کارتن در کرج, کارتن اسباب کشی, مقالات

نحوه چسب زدن برای جلوگیری از باز شدن مرسوله

نحوه چسب زدن

نحوه چسب زدن کارتن در حمل و نقل اهمیت بسیاری دارد

اهمیت کیفیت نوار چسب در بسته‌بندی مرسولات بسیار بالاست و تمامی نوارهای چسب از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند. استفاده از نوار چسب با کیفیت عالی برای بسته‌بندی ضروری است.

هنگام انتخاب نوار چسب، به موارد زیر توجه کنید:

  • ضخامت نوار چسب: نوار چسب ضخیم‌تر، مقاومت بیشتری دارد و احتمال باز شدن آن کاهش می‌یابد. انتخاب نوار چسب با ضخامت حداقل ۳ میلی‌متر توصیه می‌شود.
  • پهنای نوار چسب: نوار چسب‌های پهن‌تر کاربرد راحت‌تری دارند. توصیه می‌شود از نوار چسبی با عرض حداقل پنج سانتی‌متر استفاده کنید.
  • قدرت چسبندگی: در حالی که قدرت چسبندگی بالا می‌تواند مزیت به نظر برسد، مهم است که نوار چسبی انتخاب شود که محکم بچسبد اما باز کردن بسته‌بندی را برای گیرنده دشوار نسازد.
  • هماهنگی رنگ چسب با لوگوی شرکت: انتخاب نوار چسبی که رنگی نزدیک به رنگ لوگوی شرکت داشته باشد، می‌تواند جذابیت ظاهری بسته‌بندی را افزایش دهد و توجه مشتری را به خود جلب کند.

ویژگی های کیفی چسب مورد استفاده برای بسته بندی کارتن

همانند کارتن‌های پستی که در سایزها و ابعاد متفاوت موجود هستند، چسب‌های مورد استفاده برای بسته‌بندی آن‌ها نیز در انواع و ابعاد گوناگون تولید می‌شوند. علاوه بر نحوه چسب زدن انتخاب چسبی که مشخصات کیفی لازم برای بسته‌بندی را دارا باشد، اهمیت زیادی دارد. استفاده از چسب بی‌کیفیت با چسبندگی پایین یا دوام کم می‌تواند در طول حمل‌ونقل باعث کنده شدن و در نتیجه باز شدن درب کارتن شود. این موضوع می‌تواند مشکلاتی را هم برای فروشنده و هم برای خریدار ایجاد کند.

در صنایع مختلف با توجه به حساسیت کالای بسته‌بندی شده، برای هر نوع کارتنی متناسب با نیاز، از چسب خاصی استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که درب محصولات بسته‌بندی شده در اثر حوادث ناخواسته یا در حین حمل‌ونقل باز نمی‌شود.

ویژگی های کمی انواع چسب

علاوه بر کیفیت چسب، مشخصات کمی آن نظیر رنگ، طول، و عرض اهمیت دارند و بر اساس این ویژگی‌ها قیمت‌گذاری می‌شوند. معمولاً برای بسته‌بندی کارتن‌های با ابعاد بزرگ، از چسب‌های نواری با عرض بیشتر استفاده می‌شود، که به طور رایج به عنوان چسب پهن شناخته می‌شوند.

طول نوار چسب‌ها نیز متفاوت است و بر اساس نیاز، می‌توان نوار چسب با طول مناسب را انتخاب کرد. تولیدکنندگان به طور معمول چسب‌های پرکاربرد مانند چسب نواری و چسب پهن را در سایزهای گوناگون تولید می‌کنند، تا انتخاب را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر کنند و امکان دسترسی به بهترین چسب برای کاربردهای مختلف فراهم شود.

رنگ یکی دیگر از عوامل مهم در تولید چسب‌ها است. چسب‌های نواری اغلب به صورت شفاف و بی‌رنگ تولید می‌شوند، اما استفاده از چسب‌های با رنگ قهوه‌ای، به ویژه برای بسته‌بندی کارتن‌های مقوایی، نیز رایج است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *