تولید کارتن در کرج, فروش کارتن در کرج, مقالات

جعبه مقوایی پنجره دار و انواع آن

ازجعبه مقوایی پنجره داربیشتر در بسته بندی مواد غذایی، بویژه بسته بندی شیرینی و شکلات و در بسته بندی اسباب بازی استفاده می‌شود. حتما شما هم موافقید که دیده شدن محصول درون بسته بندی توسط خریدار می‌تواند موجب افزایش احتمال خرید محصول شود. اینجا یک سؤال مهم پیش می‌آید: چرا تعداد بسته بندی ها و جعبه های پنجره دار کمتر از بسته بندی های بدون پنجره است؟

پیش از پاسخ به این سؤال بیایید با متداول‌ترین انواع جعبه پنجره دار آشنا شویم.

جعبه مقوایی پنجره دار را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم نمود:

جعبه هایی که پنجره آنها بدون لایه محافظ شفاف است.

پنجره بدون محافظ شفاف اجازه می‌دهد خریدار علاوه بر دیدن بخشی از محصول بتواند آن را لمس کند. محصولاتی را می‌توان به این صورت بسته بندی کرد که دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • محصول یک تکه باشد.
  • محصولات خوراکی یا بهداشتی نباشد.
  • لمس محصول موجب صدمه دیدن آن نشود.

درصورت استفاده از این نوع جعبه برای بسته بندی مواد غذایی لازم لست مواد غذایی قبلن در لفاف سلفونی بسته بندی شوند و سپس درون جعبه قرار گیرند. بیشترین محصولاتی که برای بسته بندی آنها از این روش استفاده می‌شود، محصولات پلاستیکی و چوبی، بویژه اسباب بازی ها هستند. یا پنجره این جعبه ها معمولن یا در سطح جعبه هستند و یا در نبش قرار گرفته و دو ضلع را دربرمی‌گیرند.

جعبه مقوایی پنجره دار با لایه محافظ شفاف

یکی دیگر از انواع جعبه مقوایی پنجره دارجعبه مقوایی پنجره دار با لایه محافظ شفاف است در این نوع بسته بندی بخشی از محصول قابل رؤیت است اما عریدار امکان لمس کردن آن را ندارد. تنوع محصولاتی که به این روش بسته بندی می‌شوند بسیار بیشتر از پنجره بدون محافظ است. زیرا وجود لایه شفاف محافظ موجب می‌شود محصول از جعبه بیرون نریزد. همچنین محصول در تماس مستقیم با دست خریدار قرار نمی‌گیرد. لایه محافظ در جعبه پنجره دار از جنس طلق است.

این جعبه ها را می‌توان به پنج دسته تقسیم نمود:

  • جعبه هایی که پنجره روی یک سطح آن قرار دارد.
  • جعبه با پنجره دو نبش.
  • پنجره در کنج جعبه قراردارد و سه سطح را دربرمی‌گیرد.
  • جعبه دوتکه درب و زیره جدا که درب آن طلقی است.
  • جعبه کشویی که لفاف آن از جنس طلق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *