کارتن اسباب کشی, مقالات

تعداد کارتن مورد نیاز در اسباب کشی

تعداد کارتن مورد نیاز در اسباب کشی را باید بر اساس میزان و تعداد وسایل خود خریداری کرد. اگر در شرف اسباب کشی هستید و قصد دارید از کارتن حمل بار برای جابجایی اثاثیه خود استفاده کنید. بهتر است ابتدا تعدد کارتن های مورد نیاز خود را مشخص کنید. به طور حتم تعیین مقدار کارتن نو برای اسباب کشی کار پیچیده و مشکلی است. بنابراین در این مقاله به راه های تعیین تعداد کارتن برای حمل بار خواهیم پرداخت.

تعیین تعداد کارتن اسباب کشی مورد نیاز

برای مشخص کردن تعداد کارتن اثاث کشی باید ابتدا به تعداد افرادی که در خانه زندگی می کنند توجه کرد. زیرا همه می دانند که اثاثیه یک خانواده چهار یا پنج نفره بیشتر از وسایل یک خانواده دو نفره است. بنابراین یک خانواده پر جمعیت به کارتن خالی بیشتری نسبت به خانواده کم جعیت نیاز دارد.

دومین اقدام برای مشخص کردن تعداد کارتن چند لایه مخصوص اسباب کشی توجه به متراژ منزل است. زیرا هرچه منزل بزرگتری داشته باشید حتما از وسایل بیشتری برای پر کردن آن استفاده کرده اید. در نتیجه برای جابجایی وسایل به تعداد بیشتری کارتن نیاز دارید.

اهمیت اندازه کارتن اسباب کشی

توجه به سایز کارتن از دیگر موارد است که بر اساس آن میتوان تعداد کارتن اسباب کشی برای جابجایی را مشخص کرد. بنابراین شناخت و بررسی سایزهای کارتن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بطور کلی کارتن نو مخصوص جابجایی را در چند سایز مختلف تولید می کنند که عبارتند از:

  • کارتن های بسته بندی خیلی بزرگ: این مدل بزرگترین کارتن اسباب کشی چند لایه است که از آن می توان برای بسته بندی وسایل زیادی استفاده کرد. بعنوان ثال می توان از این نوع کارتن برای بسته بندی اسباب بازی، وسایل غیر شکستنی آشپزخانه و وسایل حمام استفاده کرد. البته این نوع کارتن را نیز می توان برای انتقال لباس استفاده کرد.
  • کارتن های بسته بندی سایز بزرگ: از این نوع کارتن خالی مخصوص حمل بار می توان برای بسته بندی پتو، پرده، ملحفه و حتی لباس های زمستانی و تشک و بالش استفاده کرد. همچنین انتخاب عالی برای جابجایی کفش و کیف به حساب می آید.
  • کارتن های بسته بندی سایز متوسط: کارتن اسباب کشی سایز متوسط متداول ترین کارتنی است که می توان از آن برای جابجایی وسایل استفاده کرد. انواع وسایل آشپزخانه، وسایل دکوری و کریستالی و انواع لوستر از جمله وسایلی هستند که با این نوع کارتن قابل حمل و جابجایی هستند.
  • کارتن سایز کوچک: با خرید کارتن اسباب کشی سایز کوچک می توانید انواع وسایل ریز و گرانقیمت خود را در آن جای داد و در امنیت بالا آنها را منقل کرد.

خرید کارتن اثاث کشی تخصصی

کارتن اثاث کشی تخصصی در سه نوع مختلف عرضه می شود. این نوع کارتن نو را برای بسته بندی لوازم خاص طراحی کرده اند. بنابراین این نوع کارتن ها از لحاظ ظاهری و حتی سایز با سایر کارتن های دیگر متفاوت هستند. برخی از انواع این کارتن عبارتند از:

  • کارتن رگال دار مخصوص لباس: در ساختار این نوع کارتن حمل بار از میله ای حلق آویز استفاده می شود. همچنین از لحاظ ظاهری بلندتر از باقی کارتن ها است و مستطیل شکل است. از این نوع کارتن برای حمل لباس استفاده می شود. لازم به ذکر است که این مدل خاص را در سه سایز کوچک و کتوسط و بزرگ تولید می کنند.
  • کارتن مخصوص کتاب: کارتن اسباب کشی مخصوص بسته بندی کتاب را در سایز نسبتا کوچک طراحی کرده که از لحاظ دوام در سطح بسیار بالایی می باشد. طراحی این نوع کارتن مختص حمل کتاب می باشد و میتوان انواع کتاب ههای سبک و سنگین را به وسیله آن بسته بندی و حمل کرد.
  • کارتن مخصوص ظروف: این مدل کارتن چند لایه بسیار مقاوم است و به دلیل وجود لایه های بسیار محکم آن، وسیله ای مناسب برای حمل ظروف است. مهم ترین ویژگی این کارتن قابلیت آن در گرفتن شوک و ضربه های وارد شده به وسایل درون آن است.

ساده ترین راه برای تعیین تعداد کارتن چند لایه اسباب کشی

بررسی جداگانه بخش های مختلف خانه یکی از ساده ترین راه ها برای مشخص شدن تعداد کارتن اسباب کشی است. بهتر است بدانید که اتاق ها به خوبی می توانند تعداد کارتن های مورد نیاز را مشخص کنند. برای این کار باید به حجم وسایل درون آن ها دقت کرد. بعنوان مثال اتاق خواب در میان تمام اتاق های خانه دارای وسایل بیشتری است. بنابراین به تعداد بیشتری کارتن چند لایه نیاز است.

البته باید توجه داشت که کارتن ها را باید در سایزهای مختلف تهیه کرد. برای جمع کردن و جابجایی وسایل آشپزخانه به تعداد زیادی کارتن نو نیاز است. بنابراین بهتر است ابتدا وسایل را از لحاظ اندازه، تعداد، جنس و وزن تفکیک کرد. سپس بر اساس وسایل تفکیک شده اقدام به تهیه کارتن مورد نیاز خود کرد.

برای تعیین کارتن اسباب کشی برای بسته بندی وسایل اتاق نشیمن حتما به انواع کارتن با سایزهای مختلف نیاز دارید. زیرا در اتاق نشیمن انواع وسایل ریز و درشت بلوری، چوبی و همچنین انواع تابلو و وسایل دکوری وجود دارند. بنابراین برای بسته بندی آنها باید از انواع کارتن چند لایه استفاده کرد.

در میان تمام بخش های خانه، حمام تنها بخشی است که برای بسته بندی وسایل آن به تعداد کمی کارتن نیاز است. البته این موضوع تا حد زیادی به تعداد افراد خانه بستگی دارد. زیرا هرچه تعداد افراد خانواده بیشتر باشند به طبع به کارتن های بیشتری برای بسته بندی وسایل حمام نیاز است.

مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *