بسته بندی, تولید کارتن در کرج, کارتن اسباب کشی, مقالات

بسته بندی اصولی اثاثیه در اسباب کشی

بسته بندی وسایل با بازار کارتن

قطعا نحوه بسته بندی اصولی اثاثیه در اسباب کشی از مورد توجه ترین چیزها برای همه است. در فرآیند باربری بسته بندی اثاثیه جز اصول حفظ سلامت لوازم و وسائل منزل از شروع تا تحویل به مقصد است. اجرای صحیح و بدون ایراد این امر نیازمند مراحلی است که حتما باید به درستی و با دقت انجام گردد. اگر حین اینکار اقلام منزل از لوازم نامناسبی استفاده شود، ممکن است آسیب‌های فراوانی به بار وارد شود.

به همین سبب شرکت‌ها تسهیلات ویژه‌ای جهت رفاه حال مشتریان و همچین حمل و نقل سریع و ایمن کالا و لوازم خانه آ‌ها در نظر گرفته‌اند. تسهیلاتی نظیر:

  • کارتن‌های مقاوم و چند لایه جهت حمل اثاثیه شکستنی
  • ضربه‌گیرها (وکیوم)
  • استفاده از کاتن‌ های دارای رگال جهت حمل البسه و پوشاک
  • کاورهای مناسب رختخواب
  • چسب‌های مخصوص بسته بندی اثاثیه منزل

استفاده از لوازم محافظتی و عایق مناسب برای هر وسیله‌ای امر مهمی در فرآیند باربری به شمار می‌آید. به همین سبب متخصصان امر در زمینه باربری و حمل اثاثیه منزل با انتخاب مناسب از هرگونه آسیب احتمالی به لوازم شما پیشگیری می‌کنند. باید توجه داشت در صورت استفاده از نوارهای لاستیکی غیر استاندارد احتمال پارگی در حین جابجایی و ایجاد مشکل برای کارگران باربری وجود دارد و یا بسته بندی نامناسب و ایمن ممکن است در میان مسیر حمل پاره شود و یا خطر سقوط را در پی داشته باشد و کارگران را دچار آسیب کند. به همین سبب آگاهی فردی که وظیفه‌ی بسته بندی اثاثیه و حمل بار را دارد در خصوص چگونگی انجام صحیح این امر، بسیار مهم است.

بسته بندی ظروف شیشه ای و چینی

بخش زیادی از اسباب و وسائل منزل ، مربوط به ظروف شیشه ای و چینی می باشد. حمل و بسته بندی اصولی اثاثیه شکستنی باید با ظرافت خاص انجام شود تا مانع از آسیب در حین جابجایی شود. در گام اول برای بسته بندی ظروف شیشه ای ، آنها را جمع آوری کنید و جعبه های مقوایی محکم را به آنها اختصاص دهید سپس برای درزبندی و محکم کاری ، حتما درز کارتن را با نوارچسب ببندید.

برای پر کردن کف جعبه و جلوگیری از ضربه های احتمالی که از زیر وارد می شود ، از کاغذ باطله و روزنامه یا خرده کاغذ استفاده نمایید تا تقریبا 10 سانتی متر از سطح زیرین فاصله بگیرد. حالا میتوانید شروع به پر کردن جعبه نمایید. ابتدا ظروف بزرگتر را پایین و روی آن ظروف شکستنی کوچکتر را بچینید. فضاهای خالی میان ظروف شیشه ای را با کاغذ پر کنید و میان ظروف و دیواره جعبه برای محافظت بیشتر حتما کاغذ مچاله شده قرار دهید.

در چهار طرف جعبه که معمولا ظروف شیشه ای به سختی قرار می گیرند ، قراردادن لیوان یا قندان بهترین گزینه است. سعی کنید هر ظرف شکستنی و شیشه ای را که با کاغذ می پوشانید ، حتما با یک دور پیچیدن چسب محکم کنید. نکته ای که در اینگونه بسته بندی اصولی اثاثیه اهمیت دارد، ثبت نشانه با خودکار یا ماژیک بر روی بسته است. تا هم کارگر در حین جابجایی کاملا از محتویات جعبه آگاه باشد و هم خود شما در موقع دریافت بار بدانید که چگونه بسته را باز و ظروف چینی را خارج کنید. سعی کنید وزن هر جعبه بیشتر از ۱۰ کیلو نشود ، اگرچه این عدد تا ۱۵ کیلو که توسط یک انسان عادی نیز قابل جابجایی است ایرادی ندارد. سنگین شدن جعبه ، امکان افتادن یا خسارت را افزایش می دهد.

حمل و بسته بندی گلدان و گیاهان منزل

بخش دیگری از اثاثیه منزل که نیاز به دقت در جابجایی دارد ، گلدان ها و گل و گیاهان آپارتمانی هستند. باتوجه به وزن و حجم گیاه یا گلدان ، بسته بندی اصولی آنها نیز متغیر است. البته شاید برخی از آنها نیاز به بسته بندی نداشته باشند ، اما گلدان های کوچک را برای اینکه آسیب کمتری به آنها وارد شود می توانید درون جعبه قرار دهید. گلدانهای بزرگتر را می توان با سلفون کشیدن روی آن نیز جابجا کرد ، اما در جعبه قراردادن آنها نیز می تواند امنیت را بالاتر ببرد.

دقت کنید برای جلوگیری از پژمردگی گیاهان ، به آنها آب کافی بدهید تا در زمان 3 تا 4 ساعته باربری مشکلی پیش نیاید. اگر نیاز است که گیاهی را از خاک باغچه خارج کنید ، حتما از قبل برنامه ریزی داشته باشید. برخی از گل و گیاهان آپارتمانی بسیار آسیب پذیر هستند و با کوچکترین ضربه ای می شکنند ، حتما در حین باربری به کارگران اطلاع دهید که مراقب باشند. حتی الامکان گیاهان را چند ساعت مانده به اسباب کشی درون جعبه قرار داده و درون جعبه را مرطوب کنید. با علامت بزرگ جعبه های بسته بندی مربوط به گیاهان و گلدان ها را مشخص نمایید.

نحوه حمل و بسته بندی یخچال

یخچال به عنوان جز اساسی در اثاثیه منازل دردسرهای فراوانی را در زمان اسباب کشی ایجاد می کند. به ویژه یخچال های بزرگ ساید بای ساید که جز دشوارترین بخش های حمل ، باربری و بسته بندی اصولی اثاثیه است. معمولا کارتن اصلی یخچال به علت بزرگ بودن را دور می اندازیم و در زمان اسباب کشی به یک جعبه بزرگ و مناسب برای آن نیاز داریم. برای جابجایی یخچال ساید بای ساید و به دلیل سنگینی آن ، حتما باید آن را کاملا باز کرد (یعنی جداسازی درب ها و متعلقات ) و از طبقات بالا به پایین منتقل نمود و پس از آن و سرهم بندی مجدد را انجام داد.

برای جابه جایی یخچال حتما از یک روز قبل آن را خاموش کرده و درون آن را کاملا تمیز نمایید. طبقات را خارج کرده و در جعبه ای مجزا قرار دهید. یک نکته مهم در هنگام حمل یخچال ، جمع کردن کابل برق پشت آن است. همچنین قبل از حمل ساید بای ساید ، لوله و اتصالات پشت دستگاه را جدا نمایید. جهت جلوگیری از وارد شدن هرگونه ضربه و خسارت به یخچال ، از ضربه گیر و فوم درون جعبه استفاده کنید. یخچال بخشی گرانقیمت از اثاثیه منزل است و حمل آن باید با دقت و توسط کارگر و اتوبار کاملا مجرب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *