آیا با نحوه آدرس نویسی روی بسته ارسالی آشنایی دارید؟
برای اطمینان از اینکه بسته پستی به درستی به مقصد میرسد و به فرد مناسب تحویل داده میشود، شما باید اطلاعات زیر را از گیرنده دریافت کرده و آنها را روی برچسب جعبه ثبت کنید:
- نام کامل گیرنده
- کد پستی محل سکونت
- شماره پلاک و واحد
- نام خیابان
- نام استان
- نام شهر
پیش از بستهبندی نهایی مرسوله، یک نسخه از فاکتور شامل آدرس و شماره تماس هم فرستنده و هم گیرنده را درون بسته قرار دهید.
در مطلب نحوه آدرس نویسی دقت در جزئیات آدرسنویسی بسیار مهم است. بنابراین، شماره تماس فرستنده و گیرنده را به دقت بر روی بسته بنویسید تا در صورت هرگونه ابهام یا تفاوت در آدرس و محل واقعی سکونت، مامور پست بتواند به راحتی با گیرنده تماس گرفته و مسئله را حل کند.
مطمئن شوید که اطلاعات پستی با خودکار و بهصورت واضح نوشته شدهاند تا از محو شدن یا ناخوانا شدن آنها در طول حملونقل جلوگیری شود.
پیش از استفاده از هر کارتن، هرگونه برچسب قدیمی را حذف کنید.
لیبل باید در جایی از بستهبندی قرار گیرد که به راحتی قابل مشاهده باشد و از تا زدن یا پوشانده شدن آن اجتناب شود.
روشهای مختلف چسب زدن به کارتن
روش H برای چسباندن کارتن یکی از بهترین روشها است و به چند مرحله ساده زیر انجام میشود:
- پس از قرار دادن کالا در جعبه و بستن درب آن، حدفاصل بین دو لبه بالایی کارتن را با یک نوار چسب پهن بپوشانید.
- در مرحله بعد، از طرفین همین نوار چسب، دو نوار چسب دیگر را به طرفین جعبه بکشید و آنها را بر روی دو سمت کارتن بچسبانید. این کار باعث میشود که نوارهای چسب به شکل حرف H درآیند.
استفاده از روش H در بستهبندی، مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به روش سادهتری که فقط با یک لایه چسب روی حدفاصل دو قسمت رویی کارتن انجام میشود، دارد. روش سادهتر ممکن است در برابر فشار یا کشش احتمالی طی حملونقل باعث باز شدن کارتن شود. بنابراین، برای اطمینان بیشتر و افزایش مقاومت بستهبندی، استفاده از روش H توصیه میشود.
انتخاب اندازه و سایز و ابعاد مناسب کارتن پستی
انتخاب بستهبندی مناسب برای محصولتان باید بر اساس اندازه محصول انجام شود. محصولات بزرگتر به جعبههای بزرگتری نیاز دارند.
مهم است که ابعاد جعبه با اندازه محصول کاملاً هماهنگ باشد. استفاده از جعبهای که بسیار بزرگتر از محصول است، باعث میشود که کالا در طول حمل و نقل در داخل کارتن جابهجا شود، که این امر خطر آسیب دیدن کالا را افزایش میدهد.