نحوه طراحی بسته بندی یک محصول جدید میتواند فرآیندی چالشبرانگیز باشد، بویژه اگر از آن غافل شویم یا دیر به آن رسیدگی کنیم.
نحوه طراحی بسته بندی، به طور کلی، باید کاربردی باشد و محصول شما را در امان نگه دارد، همچنین باید ظاهر خوبی داشته باشد، در عین حال نباید به قدری گران باشد که روی هزینه های کلی ارسال کالا تاثیر بگذارد.
چه بسته بندی برای مکملها، لباسها، شطرنج و بازیهای تختهای یا جواهرات باشد، نباید در امر بسته بندی کم کاری کنیم.
این راهنمای کوتاه به شما کمک میکند بسته بندی مورد نظر برای محصول جدید خود را طراحی و تهیه کنید. در آخر شما با مهارتها و دانش لازم برای بسته بندی اصولی در آینده آشنا خواهید شد.
بیایید شروع کنیم.
برای خرید انواع کارتن، کارتن اسباب کشی، پاکت پستی و ملزومات پستی به فروشگاه اینترنتی بازار کارتن مراجعه کنید.
اطلاعات ضروری
پروسه طراحی بسته بندی خود را با درک موارد زیر آغاز کنید:
چه محصولی می فروشید؟
به محض اینکه بتوانید به این سوال با کمترین کلمات ممکن پاسخ دهید، شما می توانید پیشنهاد فروش ۱۵ ثانیه ای محصول خود را با موفقیت ارائه دهید.
اگر تنها چند ثانیه در آسانسور با یک سرمایه گذار بالقوه فرصت داشتید، چگونه ایده خود را به آنها ارائه میدادید؟ او در گام اول به شما می گوید ویژگیهای مهم محصول شما چیست و طراحی بسته بندی آن چگونه است؟
مشتری خود را بشناسید
برای طراحی بهترین بسته بندی ممکن برای محصول جدید خود، باید بدانید چه کسی آن را خریداری خواهد کرد.
- مشکلات آنها چیست؟
- چگونه محصول شما این مشکلات را حل می کند؟
- چرا محصول شما بهتر از رقبا است؟
پاسخ به این سه سوال ساده برای ایجاد طراحی بسته بندی ضروری است که هم قبل و هم بعد از خرید با مشتریان همراه می شود.
مدل کسب و کار
محصولاتی که در قفسههای فروشگاههای خردهفروشی به فروش میرسند، در مقایسه با شرکتهای فروش مستقیم به مصرف کننده (D2C)، طراحی بسته بندی متفاوتی را میطلبند، و با بسته بندی های فروشگاه آنلاین متفاوت است.
بنابراین، این نوع مدل تجارت الکترونیک یا مدل سنتی خرده فروشی است که طراحی بسته بندی شما را مشخص می کند.